Informačná a mediálna gramotnosť

Knižničný portál UK

Multitasking

[video/mp4, 3 min.]

[video/mp4, 3 min.]

[video, 3 min.]

[video width="1280" height="720" mp4="https://midas.uniba.sk/wp-content/uploads/2016/04/mig-video-1.mp4"]https://midas.uniba.sk/wp-content/uploads/2016/04/mig-video-1.mp4

Multitasking a jeho vplyv na vzdelávanie (video/mp4)

Pojem multitasking má etymologický základ v anglickom jazyku. V slovenčine pre daný termín neexistuje jednoslovný ekvivalent a z tohto dôvodu sa v bežnej, ale aj v odbornej komunikácii často používa v pôvodnom znení. Na základe rozkladu slova („multi“ – mnohonásobný, viacnásobný a „task“ – úloha) vidieť, že koncept multitaskingu predstavuje možnosť, resp. schopnosť realizácie viacerých aktivít súčasne. Multitasking tak predstavuje paralelné spracovanie viacerých úloh.

V počiatkoch bol multitasking prvoplánovo vnímaný ako „úžasný pomocník“. Dnes je čoraz viac akcentovaný jeho negatívny aspekt. Neustály kontakt s multitaskingom si vyberá svoju daň nielen v osobnej, ale aj v pracovnej sfére. Výsledkom sú „inovované“ stratégie spracovania informácií. Kognitívny dopad sa tak prejavuje nielen v nových spôsoboch učenia, ale až  v zmenách ľudského myslenia.

  • O portáli
  • Ako citovať
  • Ako prezentovať
  • Plagiátorstvo
  • Publikovanie – nekorektné praktiky, predátorstvo
  • Vyhľadávanie informácií
  • Voľne dostupné informačné zdroje
  • Užitočné webové stránky
  • Multitasking
  • Knižnica návodov
  • Štandardy informačnej gramotnosti
  • Slovník informačnej a mediálnej gramotnosti
  • Portál o duševnom vlastníctve
  • Fórum
  • Spýtajte sa nás
  • Kontakty
© 2015 ; Filozofická fakulta UK, Akademická knižnica UK